30. 11. 2021

Společnost Cardbox Packaging si vysloužila uznání organizátorů soutěže European Carton Excellence Award a se svou lžičkou Karlo vyhrála cenu Innovations Award 2021. Pro společnost Cardbox Packaging je to v této soutěži již druhý úspěch, protože ve stejné kategorii zvítězila i v předchozím roce s obalem pro zmrzlinu Cuckoo Ice Cream. Toto ocenění navíc společnosti umožňuje zúčastnit se soutěže Worldstar Packaging Awards 2022.

V reakci na zákaz jednorázových plastových příborů, který měl platit od roku 2021, představila společnost Cardboard Packaging v roce 2020 první kartonovou lžičku na trhu. Další vývoj však přinesl ještě inteligentnější obalové řešení pro mléčné výrobky a hotové pokrmy. Lžička Karlo, která byla vytvořena ve spolupráci se společností Greiner Packaging, a do portfolia byla oficiálně zařazena v únoru 2021, ztělesňuje další fázi tohoto projektu. Do dnešního dne se lžiček prodaly miliony.

Generální ředitel skupiny Klaus Hockl uvádí: „Jedná se o další udržitelnou inovaci společnosti Cardbox Packaging, která získala ocenění. Naší hlavní motivací je, aby byla naše inovativní řešení v budoucnu součástí každodenního života. Na náš vývojový tým jsme náležitě hrdí!“

Zdá se, že tato inovativní lžička způsobila v oblasti jednorázových příborů převrat. Jean-René Truttmann, který byl členem poroty, to okomentoval následovně: „Porota se s mnoha produkty podobnými této lžičce na trhu ještě nesetkala a věříme, že si ji spotřebitelé velmi oblíbí. Lžička se dodává ve složené formě, takže je velmi kompaktní a snadno se rozbaluje a skládá. Konstrukčně je navíc navržena tak, aby se s ní jídlo dobře nabíralo.“ Truttmann dodává, že „jednorázové příbory se dříve vyráběly z plastu, někdy ze dřeva, ale tato je 100% papírová, díky čemuž je recyklovatelná a udržitelná.“

Lukáš Žaludek

Autor je konzultant/auditor podnikové ekologie. Zajímá se o příležitosti v udržitelném rozvoji, certifikacích a vzdělávání.

X